Słodycze reklamowe – metody dystrybucji

Słodycze reklamowe

Słodycze reklamowe

We współczesnym marketingu coraz większą rolę odgrywają gadżety reklamowe. Są to różnorodne przedmioty, które, dzięki szczególnemu wyglądowi oraz innym walorom, pomagają promować firmy i ich ofertę poprzez przyciąganie uwagi klientów – odbiorców reklamy. Są to, jak pokazuje praktyka, przedmioty bardzo skuteczne w marketingu, stąd ich popularność. Podstawową kwestią jest tutaj odpowiednia dystrybucja gadżetów. Tylko dobrze przeprowadzona dystrybucja umożliwia skuteczną reklamę, jaka jest celem każdej firmy.

Jak można przeprowadzać skuteczną dystrybucję? Odpowiadając na to pytanie, dobrze jest posłużyć się przykładem. Dobrą egzemplifikacją mogą być słodycze reklamowe. Są to gadżety o wyjątkowym stopniu popularności w społeczeństwie, stąd też są wyjątkowo popularne wśród reklamodawców. Jak się je dystrybuuje?

Po pierwsze, słodycze reklamowe mogą być rozdawane. Odbywa się to bądź w miejscach publicznych, jak skrzyżowania, okolice dworców, centra handlowe, parki, itp. Ważne, aby były to miejsca ruchliwe i odwiedzane regularnie przez dużą liczbę ludzi. Ta metoda jest skuteczna, bo gadżety, w tym przypadku słodycze, trafiają do wielu ludzi. Choć koszty mogą tu być dość wysokie, bo dużo sztuk słodyczy należy wyprodukować, stosunek zysków do kosztów jest raczej dodatni.

Drugim sposobem dystrybucji może być rozdawanie w siedzibie firmy. Słodycze reklamowe są wówczas formą nagrody lub podziękowania za przybycie do siedziby firmy, które oznacza zainteresowanie jej usługami. Można tę metodę ograniczyć do osób, które podpiszą z firmą umowę, a więc do klientów: nowych lub przedłużających umowę. Oczywiście ta metoda jest najczęściej wykorzystywana przez firmy, których profil działalności zakłada podpisanie umowy, jak ubezpieczalnie, banki, operatorzy telefonii komórkowej, itp. Jest to metoda skuteczna, ponieważ klienci z reguły doceniają tego rodzaju prezenty.

Podane wyżej metody dystrybucji to jedynie przykłady, jednakże obrazujące, jak ważna jest skuteczna dystrybucja. Bez niej nie może być mowy o skuteczności gadżetów reklamowych. Najważniejsze, aby koszty dystrybucji były niższe niż spodziewane zyski z takiej kampanii reklamowej.

Tagi: , ,